torsdag 23. juni 2011

Fruktsalat...sånn som man bruker til pålegg.........


Skinke med hjemmelaget fruktsalat er en av mine favoritter når jeg får servert koldtbord. Men det er også en fin sommerrett i seg selv. Jeg har aldri laget det selv så når jeg skulle prøve lage det her forleden visste jeg faktisk  ikke hva man hadde i. Så jeg satte i gang å søke på nettet, jeg måtte lete en stund for jeg fant ikke så veldig mange oppskrifter på det. Tilslutt fant jeg en side som heter Bentes kokebok der fant jeg en oppskrift på akkurat slik fruktsalat som jeg ønsket meg.   Da ble jeg såååååå glaaaad :))
Så for at jeg selv skal finne den igjen legger jeg den her!


1/2 boks fløte piskes med 2 teskjeer sukker og blandes med 1/2-3/4 pakke majones
Bland i:
1 liten boks ananas
1/3 boks fruktcoctail
1 eple i biter
1-2 mandariner i biter ( jeg brukte 3/4 boks med hermetiserte)
litt blå druer
litt valnøtter

Serveres med feks sommerskinke og grovt brød.

Har du en lignende oppskrift på lur?