torsdag 29. juli 2010

Hjemmelaget knekkebrød

Jeg har nesten blitt avhengig av disse gode knekkebrødene.

Målene jeg bruker er ca mål. Bruker av det jeg har. De blir gode uansett om du brukere mer eller mindre av noe.

INGREDIENSER:

ca 3 dl store havregryn
ca 2 dl sesamfrø
ca 2 dl solsikkefrø
ca 1 dl linfrø
ca 4 dl sammalt rug grovmalt
1 ts salt
1 ts bakepulver
8 dl lunket vann





Jeg blander alt i en stor bolle og lar det stå å svelle litt i ca fem min.





Fordeler det utover to bakepapirkledde langpanner. Bruker pizzaskjæreren og deler opp i ruter før jeg steker de.

Jeg steker med varmluft på 180 grader i ca 50 min( prøv deg fram). Kan gjerne la de stå i ovnen og "ettertørke". Dvs la de stå og avkjøle inne i ovnen etter at du har slått av varmen,med ovnsdøren åpen.








Når de er avkjølt bryter du de opp i biter og har de i en tett boks.



Lykke til!

Ingen kommentarer: