onsdag 5. juni 2013

STJERNEBROWNIES
 
 
 

 Junior ønsket seg Brownies på bursdagen sin.
Og Brownies ble det....
 
Oppskriften fant jeg på Minimama
 
6 dl sukker
6 egg
4 dl mel
4 dl kakao
1 ts bakepulver
380 g smør
 
Egg og sukker  vispes  kraftig i ca 5 min.
Bland i mel, bakepulver og kakao som er godt blandet på forhånd.
 
Smelt smøret i en kasserolle. Tilsett smøret i eggedosis/melblandingen. Rør forsiktig.
Hell røren i en langpanne.
 
Kaken stekes på 150 C på nederste rille. I oppskriften står det ca 18 min, men min sto i 35 min enda kunne den nok ha stått litt lenger. Så se an dette med en kakenål.
 
Med en gang kaken er ute av ovnen dekker du den med en langpanne, og setter den kjølig ( ikke kjøleskap)
Jeg tok den fram igjen etter en stund, brukte pepperkakeform for å stikke de ut i stjernemønster.
Siktet over melis og satte den kjølig igjen til den skulle servereres.
 
 
 
 

Ingen kommentarer: